Closed - ACC GT3 Season 1 - Tier 2 : Lap 32 | ApexOnlineRacing.com

Closed ACC GT3 Season 1 - Tier 2 : Lap 32

  • Please note - this forum is strictly for those involved in incidents. Do NOT comment on any enquiries you are not involved in. Those who ignore this notice will receive a warning on the forum.

Status
Not open for further replies.

S.Kiselev

Semi-Pro Karter
Sep 5, 2020
21
15
ACC GT3, сезон 1 - уровень 2 : 32 круг
Координатор лиги: [USER = 32366] @danjbirch [/ USER]
Дата: 15.09.2020
Участвующие участники:
[USER = 49023] @ michaeljc53 [/ USER] [USER = 49332] @ С. Киселев [/ USER]
Описание: На 32 круге игрок @ michaeljc53 вернулся после ошибки на торможении, но начал двигаться не по траектории, а смещаясь к вершине, тем самым заблокировав мою машину, хотя уже получил сигнал, что машина слева , который не позволил мне выехать из поворота и спровоцировал столкновение с ним, тем самым не допустив обгона.

Непонятно, где появился игрок с ником THE-ROADHOUSE, в комнате регистрации у нас такого нет.

Момент столкновения в гонке 1:33:20, повтор с другой камеры 2:13:23

Доказательства: [MEDIA = youtube] SmO73gUx8n8 [/ MEDIA]
 
Last edited:

michaeljc53

Semi-Pro Karter
Aug 23, 2020
19
13
Hi @S.Kiselev and stewards,

Here are a few angles of the incident:


The first thing for me to say is that in looking back, I could have left a little more room, and it's a shame we had this contact! However I do very much see this as a racing incident, for 2 main reasons:

1. As the video above shows, I did not change my steering trajectory to the left or move across the track to block - as you can see from the cockpit view, I am opening the steering lock just before the contact. As a side note, you can see that my steering and throttle inputs are consistent with my attempt to maximise my exit from the corner after outbraking myself.

2. It was not clear to me that we were 3-wide - you can see that my rear-view camera suggests you already got ahead of the other driver. This meant I thought you had plenty of room to the inside of the corner, and that I did not need to take a wider line to accommodate 2 cars on my inside.

You were certainly very unlucky and drove a great race. Of course I take my share of responsibility for this incident, and will respect the stewards' decision, however, as I said, I feel that more than anything it was a racing incident and a penalty would be harsh.
 

S.Kiselev

Semi-Pro Karter
Sep 5, 2020
21
15
[QUOTE = "michaeljc53, post: 962595, member: 49023"]
Привет [USER = 49332] @ S.Kiselev [/ USER] и стюарды!

Вот несколько точек зрения на инцидент:

[MEDIA = youtube] 6ZjsOGIs594 [/ MEDIA]

Первое, что я должен сказать, это то, что, оглядываясь назад, я мог бы оставить немного больше места, и жаль, что у нас был этот контакт! Однако я считаю это происшествием на гонках по двум основным причинам:

1. Как показано на видео выше, я не менял траекторию рулевого управления влево и не пересекал трассу, чтобы заблокировать - как вы можете видеть из обзора кабины, я открываю замок рулевого управления непосредственно перед контактом. В качестве примечания, вы можете видеть, что мои усилия по рулевому управлению и дроссельной заслонке согласуются с моей попыткой максимизировать выход из поворота после того, как я сам себя обгонял.

2. Мне было непонятно, что мы были трехъядерными - вы можете видеть, что моя камера заднего вида предполагает, что вы уже опередили другого водителя. Это означало, что я думал, что у вас достаточно места внутри угла, и что мне не нужно брать более широкую линию, чтобы разместить 2 машины внутри.

Вам, конечно, очень не повезло, и вы провели отличную гонку. Конечно, я беру свою долю ответственности за этот инцидент и буду уважать решение стюардов, однако, как я уже сказал, я чувствую, что больше всего на свете это был инцидент на гонке и наказание было бы суровым.
[/ QUOTE]
 

S.Kiselev

Semi-Pro Karter
Sep 5, 2020
21
15
I respect your answer and agree that from the view of the car you moved normally, but there is no place left. to say honestly this is a test of writing a report. all good, it was a great race, it's a pity that happened.
 

michaeljc53

Semi-Pro Karter
Aug 23, 2020
19
13
I respect your answer and agree that from the view of the car you moved normally, but there is no place left. to say honestly this is a test of writing a report. all good, it was a great race, it's a pity that happened.
I’m glad - yes you ended up with very little room so were very unlucky - and from your view it does seem like I moved across. It was a great race - you were putting pressure on me for so long with my 50-minute old tyres haha
 

Roadhouse

Formula 4 2nd Driver
Sep 21, 2017
139
55
I'll add my point of view for you guys to have a look at. My tires were so ruined at the end there, checked after the race and the left front was 1.5mm :oops:


@S.Kiselev - I was promoted to the tier about 2 minutes before the race, you should be able to see that now on the Tier 2 main page - I'm not an imposter :p
 

michaeljc53

Semi-Pro Karter
Aug 23, 2020
19
13
I'll add my point of view for you guys to have a look at. My tires were so ruined at the end there, checked after the race and the left front was 1.5mm :oops:


@S.Kiselev - I was promoted to the tier about 2 minutes before the race, you should be able to see that now on the Tier 2 main page - I'm not an imposter :p
Thank you! Yeah I pitted with 53 mins to go because of some dodgems on the first lap! So was nursing them for the whole race haha
 

danjbirch

ACC Coordinator
ACC Coordinator
Premium Member
Feb 15, 2018
685
618
Ok, so have we all agreed this one is ok and can be closed?
 

danjbirch

ACC Coordinator
ACC Coordinator
Premium Member
Feb 15, 2018
685
618
Great I am closing this one then, thanks for all sorting this out in a friendly manner
 
Status
Not open for further replies.